하모니마트

3.7/5 기반으로 8 리뷰

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South Korea

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카테고리 :

South Korea
차대진 on Google

직원분들이 너무 친절 합니다.
The staff are very friendly.
최용환 on Google

일요일 대형마트 문닫을땨 이용하는 마트. 물건도 많고 저렴. 주차가 불편
This is a mart that is used to close the large supermarket on Sunday. Lots of stuff and cheap. Parking is inconvenient
김공민 on Google

가까운 곳에 있어서 간단히 필요한것은 살수 있는곳 그냥 아쉬우나마 갈수 있는곳
A place where you can buy what you need simply because it is near, a place where you can just go
정정수만 on Google

물건들도많아요
there are many things
G
GKaus29 KIM on Google

요즘 물가 높잖아요 싸고 다양하고 배달되고 좋아용
Prices are high these days. cheap and varied being delivered I like it
제임스딘 on Google

우리동네 하모니마트 좋아요
I like our neighborhood Harmony Mart
C
Chanwoo SEOK on Google

고기 종류는 괜찮은데, 계란은 비싼편, 일회용 푸드 종류는 다양하지 못함
The meat is ok, the eggs are expensive, the variety of single-use food is not good
김봉현 현산봉현 on Google

사마타, 위빠사나 수행 부처님의 가르침을 교학(배움),수행(도닦음),통찰(꿰뚫음) 세가지 측면에서 설명 한다고 한다, 상좌부에서는 아비담마를 배우는 것이라고 부른다(교학), 이런 교학의 문에 들어 섰으면 저 언덕으로 실제로 나가야 한다, 이것을 수행(도닦음) 이라고 한다, 이 수행(도닦음)은 열반을 성취 하는 것을 통찰(꿰뚫음)이라고 한다, 이것은 무상,고,무아의 세가지 특상을 꿰뚫는 것으로 통찰지를 뜻하는 용어이다, 이러한 수행에 대한 가르침을 명상주제 라는 제목으로 설명하고 있다, 명상주제의 두흐름 1) 집중 명상인 사마타(samatha,止,定,삼매)는 마음을 한곳에 모으는 수행을 말하는데, ‘고요함,평온함을 얻고 명상주제에 따라 삼매를 개발하기 위한 명상법이다, 사마타에는 40가지의 명상주제가 있으며 요가와 단전호흡 등도 여기에 속한다고 볼 수도 있다, 2) 통찰명상인 위빠사나(Vipassana, 觀)는 사물의 본성을 꿰뚫어 보는 지혜를 얻기 위한 통찰명상으로 빠알리어인 vi(꿰뚫다/분리하다/특별하다)와 passana(본다/통찰하다)의 두 가지 의미가 합해진 단어이다, 즉 대상을 정신과 물질/오온으로 분리하여 무상(無常-사물의 항상하지 않음),고(苦-고통 불만족), 무아(無我/空)로 보거나 그 원인과 결과로 보거나, 사물의 일어나고 머물렀다 사라지는 현상을 다각도로 보아 그 본질<空>인 성품을 꿰뚫어 보는 통찰지(慧)인 반야(지혜)를 얻고자 수행하는 명상이다, 위빠사나의 대상은 궁극적 실제인 마음, 마음의 작용, 물질과 본성(의식,무의식 이전)의 네 가지이고, 사념처라 불리우는 신수심법(身 受 心 法)인 몸과 느낌, 마음과 마음의 대상과 본성 이라 할 수 있는 법法의 네가지이다. 마음의 두 흐름 명상에서 마음의 두 흐름: 1, 대상을 개념/형상화하는 마음과 2, 오온/실제를 판단/반응 없이 관찰하는 마음 1, 대상을 갖는 마음 五蘊(色受想行識);대상을 오온덩어리(관념,개념)로 보는 사마타/범부심 6감각대상(六境) 모양色 소리聲 냄새香 맛味 감촉觸 생각法 6감각기관(六根) 눈 眼 귀 耳 코 鼻 혀 舌 몸 身 마음 意 6가지의식 안식 이식 비식 설식 신식 의식(5,6識각각=>>受>想>行) 착각 속에서 주객을 분별하면서 끝없이 고해의 욕망을 추구하면서 욕계와 천상을 오가며 반응하는 마음. 여섯 감각기관(六根-눈,귀,코,혀,몸,意識)에 의지하고 그 대상(六境-모양,소리,냄새,맛,접촉,생각대상)에 집착하여 살아가고 있다, 그 대상과 보는 느낌과 생각을 ’나‘로 착각하면서 살아간다, 여기서 그 어리석은 갈망과 집착이 일어난다, 이것이 자기개념에 바탕을 둔 범부심이라 할 수 있다. 2, 대상을 꿰뚫어보는마음; 위빠사나/수행자의마음 마음챙김(sati), 隨觀anupassi, 明智sampajanna, 通察智panna 오온을 해체해서 여섯문에서 일어나는 현상을 즉각 알아차리는 것을 주시, 마음챙김sati, 여러 가지 현상을 있는 그대로 처음 중간 끝을 보는 것을 수관(隨觀annupssi), 그리고 현상을 변화,고통,환/무아,空으로 분명히 아는 것을 明智sampajanna 라고 한다, 꿰뚫어 본성까지 보는 반야慧panna라 하고 다른 말로 위빠사나 通察智/반야관이라 한다, 또한 판단/반응없이 아는 마음이라 한다, 대상을 갖는 이 생각 너머에 ’본래의 나, 本性/佛性, ‘열반’, ‘해탈‘, ’깨달음‘, ’중도‘, 등으로 불리는 영원한 자유와 평화의 세계가 있는 것을 모르는 것이다, 그러므로 주관과 객관을 나누면서 변화하고 있는 생각의 흐름을 변화하지 않고 즐겁고 실체 있는 나로 착각하여 집착의 악순환을 계속하는 것이다, 알아차려 놓아버리기만 하면 되는데...., 이것이 반야관에 의지하여 대자유와 평화로 나아가는 길이며 동시에 영원한 행복을 찾는 길이다, 이 여섯문에 따른 생멸변화와 그 조건 지워진 특성을 바야관으로 꿰뚫어 보아 그 본성/실체를 밝혀 내는 것이 깨달음으로 가는 오직 한 길인 것이다, 이것을 반야심경에서는 ’오온을 마하반야로 비추어 볼 때(照見) 몸과 마음(五蘊)오온 자체가 비어있는 것으로 드러나(계공) 모든 고가 사라지고(度一切苦厄) 불생불멸의 위없는 깨달음을 실혀나였다고 하였다, 이것이 평화와 자유의 영원한 행복을 얻는 유일한 길 이며, 수행자 자신이 이 길에 이르고, 이 길로 모든 사람들을 인도 하는 것이 위빠사나 수행의 시작이자 완성이다. *수행에 앞서 *계정혜 삼학(戒定惠 三學: 4제 8정도를 중심으로) 계(戒)의 중요성 붓다는 생사해탈의 3요소인 계,정,혜를 늘려서 八正道를 말씀하셨다, 계가 없는 수행은 모래 위에 집을 짓거나 모래로 밥을 하는 것과 같다고 말씀하셨다. 재가자가 금해야 할 오계 1, 산 목숨을 죽이는 행위 2, 도둑질, 3, 삿된 음행 4, 거짓말 5, 술이나 정신을 혼미하게 하 는 약물. * 사성제(四聖諦) 사성제란 무엇인가, 괴로움이라는 거룩한 진리(苦聖蹄), 괴로움의 원인이라는 거룩한 진리(集聖蹄), 괴로움의 소멸이라는 거룩한 진리(滅聖諦), 괴로움의 소멸하는 길이라는 거룩한 진리(道聖諦)의 넷을 가리킨다, 사성제는 초기불교의 궁극적인 가르침에 해당한다. 괴로움의 원인은 12가지 상호의존적인 단계(十二緣起)로 설명된다, 무지(無明) 잠재적형성력(行), 식별작용(識), 명칭과형태(名色), 눈,귀,코,혀,몸,마음 등의 6가지 감각기관(六處), 접촉(觸), 느끼어 받아들이는 작용(受), 집착(取, 생존(有), 태어나는 것(生), 늙고 죽는 것(老死) 등의 12가지 요소는 무한하게 반복 순환된다, 팔정도 즉, 계,정,혜가 성숙해지는 수행자는 마음에 분별심이 사라진 평정의 중도 상태에 들게 된다. 모셔온 글 입니다 2021.09.15. 수요일. 대한민국 금강바라밀 인터넷 상 선원 현산 김봉현 합장 ㅅㅎㅅ
Practicing samatha and vipassana It is said that the Buddha's teachings are explained in three aspects: teaching (learning), practicing (practising the Way), and insight (perforating). In the upper part, it is called learning Abhidhamma (Gyohak), and once you enter the gate of this kind of teaching, you have to actually go to that hill. In this practice, achieving Nirvana is called insight. The teachings on these practices are explained under the title Meditation Topics, Two streams of meditation topics 1) Intensive meditation, samatha (止, samadhi), refers to the practice of gathering the mind in one place. Yoga and danjeon breathing can also be considered to be included in this category. 2) Insight meditation (Vipassana, 觀) is an insight meditation for gaining the wisdom to see through the nature of things. is a combined word, i.e., dividing the object into mind and matter/five energies and viewing it as impermanence (non-permanence of things), suffering (pain dissatisfaction), non-self (non-self/emptiness), or its cause and effect, It is a meditation practiced in order to obtain prana (wisdom), which is an insight into the nature, which is the essence, by looking at the phenomenon of rising, staying, and disappearing from various angles. , matter and nature (before consciousness and unconsciousness), and there are four types of Dharma that can be said to be objects and natures of body and feeling, mind and mind, which are the Shinsusimbeop called sagyeomji. two streams of mind Two streams of mind in meditation: 1, the mind that conceptualizes/images the object, and 2, the mind that observes the omens/actualities without judging/reacting. 1, the mind that has an object, the five senses 6 Sense Objects Shape, Sound, Smell, Taste, Touch, and Thought 6 sense organs Eyes, Ears, Nose, Nose, Tongue, Body, Mind, Mind 6 kinds of consciousness, rest, transplant, non-consciousness, tongue, and new consciousness A mind that responds to and from the sensual realm and heaven while discriminating the main audience in the illusion and endlessly pursuing the desire of confession. Relying on the six sense organs (eyes, ears, nose, tongue, body, and intention) and obsessing over their objects (六境-shape, sound, smell, taste, touch, and thought object), they live their lives. We live while mistaking our feelings and thoughts for 'I', and this is where our foolish cravings and obsessions arise. 2, the mind to see through the object; Vipassana / meditative mindfulness (sati), 隨觀anupassi, 明智sampajanna, Observe, mindfulness, sati; Seeing various phenomena as they are, from the beginning to the middle, as they are, is called su-gwan (隨觀annupssi), and to clearly know the phenomena as change, pain, phantasmagoria, emptiness, is called 明智sampajanna. In words, it is called vipassana 通察智/banyagwan, and it is also called the knowing mind without judgment/reaction, They do not know that beyond this idea of ​​having an object, there is a world of eternal freedom and peace called 'the original self, 本性/buddha nature, 'nirvana', 'liberation', 'enlightenment', 'middle way', etc. By sharing the object and the object, the changing flow of thoughts does not change, but instead of mistaken for a pleasant and substantial self, the vicious cycle of obsession continues. This is the path to great freedom and peace, and at the same time, the path to eternal happiness by relying on the banyagwan. there is only one way to go, In the sutra of the sutras of the mind, 'when looking at the five avenues as maha banya (照見), the body and mind (five organs) are revealed to be empty (engagement), and all suffering disappears (度一切苦厄) and the supreme realization of immortality and immortality is realized. This is the only way to attain the eternal happiness of peace and freedom, and it is the beginning and completion of vipassana meditation that the meditator himself leads to and leads all people on this path. *Before performing *Geung-Hye's Three Learnings (Focused on the 4th and 8th degree) The importance of system The Buddha spoke of the righteous way by increasing the three elements of life and death liberation: precepts, minds, and wisdom. Five Precepts Homeowners Should Forbid 1, the act of killing a living life 2, theft, 3, adultery 4, lying 5, alcohol or drugs that cause confusion. * The Four Nobles What is the Four Noble Truths, the holy truth of suffering, the holy truth of the cause of suffering, the holy truth of the cessation of suffering, and the holy truth of the cessation of suffering諦) refers to the four, the Four Noble Truths, which are the ultimate teachings of early Buddhism. The cause of suffering is explained in 12 interdependent stages: ignorance, latent formation, discernment, name and form, eyes, ears, nose, and tongue. The six sense organs (body, mind, etc.), touch (觸), feeling and receiving (受), attachment (取, survival (有), birth (life), old age and death (老 death)) ), etc., are repeatedly cycled infinitely. A meditator who matures in the Eightfold Path, that is, the Way, Jeong, and Hye, enters an intermediate state of equanimity in which discernment is lost in his mind. This is an article brought 2021.09.15. Wednesday. Korea Geumgang Baramil Internet Award Seonwon Hyunsan Kim Bong-hyeon

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